Posted by FunBlog Categories: Etichete:
Image and video hosting by TinyPic

Noile accesorii anunţate de Microsoft şi Sony luna aceasta promit să ne ofere divertisment la cel mai înalt nivel. Ambele au în comun motion gaming-ul (controlul bazat pe gesturi şi mişcări), dar se diferenţiază prin tehnologiile folosite: Xbox Kinect urmăreşte direct mişcările corpului, în timp ce camera video conectată la PlayStation vizează controller-ele PS Move pe care le manevrează utilizatorii.

PlayStation Move

Sabie şi scut. Arc şi săgeată. Braţe şi pumni. Cam aşa s-ar caracteriza, în practică, accesoriul Sony. Un controller care, în funcţie de aplicaţia rulată, se pot transforma practic în orice. PlayStation Eye, camera specială ataşată la consola PS3, detectează mişcările şi le trimite către procesor spre a fi interpretate. PS Move nu se limitează la a transpune realist acţiunile tale pe monitor, dar oferă şi un feedback prin vibraţii . Sfera din capăt îşi schimbă culoarea, oferindu-ţi diverse informaţii în funcţie de aplicaţie (spre exemplu, într-un shooter, roşul poate însemna că arma este descărcată).

Alături de controller-ul de mişcare, Sony oferă şi un controller pentru navigare , indispensabil în jocurile unde trebuie să apelezi la manevre mai complexe, prin combinaţii de taste.


Nu putem spune că Sony a venit cu ceva revoluţionar. Aş zice chiar că s-a inspirat peste măsură de la Nintendo. Avantajul lor este platforma avansată şi suportul din partea producătorilor de jocuri. Una este să te joci la rezoluţie VGA, alta la HD.

Preturi:
* 1 x controller PS Move - 39,99 Euro
* Pachet Starter (un controller PS Move + PS Eye Camera + Starter disc) - 59,99 Euro
* Navigation controller - 29,99 Euro
* Consola PS3 - 1259 Lei, emag.ro

Xbox Kinect

Microsoft a mers mai departe cu fantezia şi a renunţat de tot la "ustensile". Sloganul de promovare, " Tu eşti controller-ul", este cât se poate de edificator. Kinect, în esenţă un dispozitiv pe USB care se conectează la consola Xbox 360, are în dotare nişte senzori care detectează şi analizează mişcările corpului şi un microfon pentru recunoaşterea vocală.

În spatele acestor dotări comune stau însă algoritmi extrem de complicaţi pentru recunoaşterea mişcărilor. Tehnologia Skeletal Mapping spre exemplu, permite urmărirea simultană a patru jucători. Fiecare este analizat în 48 de puncte de pe corp. În principiu, sunt vizate articulaţiile, capul, mâinele, picioarele şi pieptul.

Accesoriul Kinect pentru Xbox 360 va deveni disponibil la toamnă, la un preţ de 150 de dolari fără taxe.






Ce alegem?

Fie că preferăm controller-ele PS Move sau propriul nostru corp (analizat de Kinect), este clar că aceste noi accesorii pentru console ne vor distra mai mult decât clasicele gamepad-uri. Am avut ocazia să testăm motion gaming-ul pe Wii, dar ceeea ce ne oferă Sony şi Microsoft este superior din toate punctele de vedere: rezoluţie, complexitate, diversitate, interactivitate.

Ambele soluţii sunt interesante. Personal, aş opta pentru PS Move căci nu sunt adeptul simulării fără obiecte fizice. Plus că accesoriile PS Move oferă un feedback prin vibraţii, pe când cu mâinile goale te vei simţi oarecum rupt de personajul virtual.

Cât despre jocurile pe PC, deşi pot rula pe configuraţii mult mai performante, prestează într-o ligă inferioară. Singurele care mai merită luate în considerare sunt cele de strategie şi anumite shootere. În rest, ne jucăm pe PC pentru că, să recunoaştem, nu ne costă nimic. Adevărata distracţie e pe console, acolo unde dezvoltatorii de jocuri acordă o atenţie deosebită optimizărilor, iar producătorii ies la rampă cu inovaţii menite să ne îmbunătăţească experienţa de gaming. (sursa:go4it)


*Lasati un comentariu si spuneti parerea voastra!

No Response to "PlyStation Move Vs. Xbox Kinect"

Trimiteți un comentariu

Comentarii

eXTReMe Tracker
  • RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube

Sponsors